Catrien Verhoeven

Catrien Verhoeven

communicatiemanager

Klare taal – klant in het vizier – doelgericht  

Met een zorg- en taalopleiding is het niet verwonderlijk dat de rode draad in mijn communicatiewerk vaak een lijntje heeft met de gezondheidszorg. Ik heb in verschillende functies kennis gemaakt met de care- en curesector, maar heb ook  jaren bij de politie gewerkt en met veel plezier kortdurend kennis gemaakt met het zorgonderwijs. Organisaties met een maatschappelijk belang die vanwege politieke en maatschappelijke ontwikkelingen regelmatig onder het vergrootglas liggen. Het is de dynamiek in deze organisaties die me scherp houd en waar ik energie van krijg. Dat betekent je stakeholders kennen en de context waarbinnen de organisatie opereert, op de hoogte zijn van de actualiteit en voortdurend op het vinkentouw zitten om de juiste communicatiestrategie uit te zetten.  

Het sociaal en publiek domein zijn mij dus niet onbekend. Het raakt aan inhoudelijke thema’s die ik belangrijk en interessant vind. Ik adviseer en begeleid binnen Robuust (zorg)organisaties op het vlak van communicatie bij samenwerking en veranderprocessen. Een goede samenwerking begint wat mij betreft met heldere taal, elkaar verstaan, weten wat de ander bezig houdt. Graag maak ik met taal onderwerpen, doelen en (beoogde) resultaten voor verschillende groepen tastbaar. Communicatie is de dragende kracht voor verbinding en het (leren) omgaan met de veranderingen die vrijwel inherent zijn aan samenwerken