Versterking Eerstelijn Zuid-Nederland

Het afgelopen jaar heeft Robuust tientallen VEZN aanvragen begeleid. Bij honorering van een VEZN aanvraag, neemt een externe projectleider de begeleiding van de uitvoering over. De rode draad bij al deze aanvragen zit in het versterken van de multidisciplinaire samenwerking geïnitieerd vanuit de eerste lijn, dan wel het bundelen van krachten van diverse partijen in de regio om de juiste zorg op de juiste plaats te krijgen tegen lagere zorgkosten. In 2018 zullen de VEZN aanvragen onder het Robuust programma ‘Samen Krachtiger’ gaan vallen. Het doel zal dan zijn om via mogelijke VEZN aanvragen te komen tot een strategische regionale samenwerkingen.

marieke.jpgMarieke van Baars - Programmamanager VEZN

"Wij willen (potentiële) aanvragers nog beter informeren en adviseren rondom de (voorbereiding op) VEZN-aanvragen. In 2017 troffen we voorbeidingen om komend jaar de processen zowel intern als extern structureel te kunnen evalueren en voor het in kaart brengen van de onderlinge samenhang van VEZN-aanvragen tussen programma's, regio's en proeftuinen van Robuust. Dit alles met als doel om in de toekomst efficiënter samen te werken, zowel op proces als op inhoud."

Over VEZN

Versterking Eerstelijn Zuid-Nederland (VEZN) is onderdeel van CZ en Coöperatie VGZ en zet zich in voor de versterking van de eerstelijnsgezondheidszorg in de regio Zuid-Nederland.  Met Versterking Eerstelijn Zuid-Nederland willen CZ en Coöperatie VGZ door middel van projectfinanciering stimuleren dat de ondersteuningsgelden meer bijdragen aan regionaal relevante ontwikkelingen in de zorg.

CZ.jpgvgz.jpg