Fotolia_54980553_XXL.jpg

Robuust in 2017

"Ik kijk met trots terug op het jaar 2017. Waarin we als Robuusters samen met professionals en organisaties uit de eerste lijn, tweede lijn en sociaal domein mooie ontwikkelingen en samenwerkingen in gang hebben gezet.
Een jaar waarin we met elkaar tal van resultaten boekten en deelden. Niet alleen in Zuid-Nederland, ook daarbuiten. Immers, kennis en ervaringen delen, daar worden we allemaal wijzer van.
2017 was ook het jaar van verwondering. Mede door de onverwachte verbindingen die we zagen ontstaan binnen de verschillende thema's, netwerken en programma's."

In 2017 begeleidden we met Robuust 11 programma’s, waarvan 3 in voorbereiding. Ook hebben we ons gericht op de thema's E-health bij paramedici en GGZ en hebben we veel inspanningen verricht om de datagedreven aanpak verder te ontwikkelen. Het initiële idee was om dit separaat en commercieel aan te bieden. Gezien de onlosmakelijke relatie met de programma’s is later in het jaar besloten om dit integraal onderdeel van Stichting Robuust te maken.

Focus op de dienstverlening
Robuust vindt het belangrijk om voortdurend haar dienstverlening te verbeteren. Daarom hebben we  geïnvesteerd in de professionalisering van de programmamanagers, de kennismanagers en de communicatiemanagers door middel van de Leergang Programma-management in samenwerking met AOG School of Management, Rijksuniversiteit van Groningen.

Om een goed (in)zicht te krijgen in hoe opdrachtgevers onze dienstverlening ervaren hebben we in het najaar 2017 een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. We zijn trots op het resultaat: een gemiddeld 7,85 op een schaal van 1 tot 10."

Onverwachte verbindingen
Dit jaar stond ook in het teken van 'Onverwachte verbindingen'. Dit grensverleggende thema omarmen wij in onze programma en we gaven hier ook invulling aan in ons congres. Deze werd in navolging van 2016 opnieuw goed bezocht en werd zeer gewaardeerd door de deelnemers."

Mijn trots wil ik graag met je delen. Daarom nodig ik je uit om nog heel even mee terug te gaan naar 2017. Via dit jaarbericht 'Een terugblik naar 2017', waarin we verschillende hoogtepunten op een rij hebben gezet."

Patrick Ernst, Directeur

Patrick-Vierkant.jpg